Vidět a být viděn. Na to by měli myslet všichni chodci. Řada z nich se totiž domnívá, že když oni auto vidí, vidí i řidič je. To je ale velký a často bohužel tragický omyl. Polovina všech chodců umírá právě za snížené viditelnosti.
Snížená viditelnost není jen noc. Stejná pravidla platí také pro svítání a soumrak, hustý déšť, mlhu a sněžení.
Dopravní policisté a policisté na Kutnohorsku se mimo jiné zaměřují i chodce v silničním provozu. Není jim lhostejná jejich bezpečnost. Policisté kontrolují zejména místa, kde lze předpokládat pohyb chodců na pozemní komunikaci mimo obec, případně pohyb ostatních nemotorizovaných účastníků silničního provozu ve vztahu k jejich viditelnosti probíhají a budou probíhat opakovaně právě v době snížené viditelnosti.
Právě naše viditelnost zásadně ovlivňuje to, zda se nám řidič vyhne, nebo nás srazí. Za snížené viditelnosti jsou velmi důležité reflexní prvky.
Viditelnost chodce
Důležitá je především spodní část těla, tj. barva kalhot a bot a např. kočárku, který tlačíme před sebou, a je tak vidět první. Reflexní materiály je nejlepší umístit na nejvíce se pohybující část – upoutá tak větší pozornost.
Viditelnost cyklisty
Jízdní kolo musí mít vždy odrazku přední, zadní, boční a na pedálech. Za snížené viditelnosti ještě navíc přední a zadní osvětlení. Ideálním doplňkem povinné výbavy je reflexní proužek na kotníku.
Více naleznete zde:
http://www.bezpecnecesty.cz/cz/chodec/viditelnost-chodcu
http://www.ibesip.cz/cz/chodec/bezpecny-pohyb/budte-videt-prezijete/rozdily-ve-viditelnosti